Kundeservice har lukket fredag den 23/10

 

 

Gebyrpolitik

Gribvand Spildevands gebyrpolitik tager udgangspunkt i, at gebyret svarer til de administrative omkostninger, som vi har i forbindelse med udsendelse af regninger og rykkere. Vi opkræver gebyret for at sikre, at omkostninger ved f. eks. manglende betaling ikke påføres de forbrugere, der betaler rettidigt.

Tilmeld regningen og undgå gebyr

Regninger, der ikke er tilmeldt betalingsservice (NETS), E-boks eller E-regning bliver opkrævet et faktureringsgebyr på 50 kr. plus moms.

Gebyret opkræves ikke hos førstegangskunder, som naturligvis skal have mulighed for at tilmelde regningen. 

Du skal selv tilmelde dig E-boks , E-mail regning eller Kortbetaling

Ønsker du regningen tilmeldt betalingsservice, skal du gøre det i din netbank, de oplysninger du skal bruge står på det medsendte indbetalingskort. Alternativt kan du kontakte din bank.

For sen eller manglende indbetaling

Ved for sen indbetaling tilskrives morarenter, som udgør p.t. 8,05 pct. p.a. (renterne tilpasses to gange årligt). Samtidig bliver der med hver rykkerskrivelse opkrævet et gebyr på kr.100,- til dækning af vores omkostninger til administration, porto og print.

  • Regningsbeløb under kr. 25 udbetales ikke men det overskydende beløb overføres til næste regning
  • Regningsbeløb over kr. 75 opkræves ikke ikke men overføres til næste regning.

Vi udsender tre rykkere ved manglende indbetaling, derefter sendes regningen til INKASSO hos Kredinor, hvilket vil give yderligere inddrivelsesomkostninger og mulig registrering hos RKI.

Afdragsordning

Har du ikke mulighed for at betale hele din regning, så kan du indgå en betalingsaftale med os. Du skal være opmærksom på, at der vil være rentetilskrivning, indtil hele restancebeløbet er indbetalt.

Hvis du ønsker at indgå en sådan aftale bedes du kontakte os, på mail eller telefon 4840 4100 (tryk 1 i menuen),

Hvad sker der hvis jeg ikke betaler?

Hvis inkassoopkrævningen ikke betales kan det ende med at sagen sendes til retten. Manglende betaling af inkassoopkævningen kan medføre øgede omkostninger og betalingsanmærkning.

Hvad er et inkassosalær?

Inkassosalær er en af udgifterne ved at betale for sent. Størrelsen på inkassosalærene fastsættes af Justitsministeriet og følger tabeller der er baseret på størrelsen af det ubetalte beløb. Ved betaling efter forfald på inkassovarslet kan der påløbe inkassosalærer.

Har du flere spørgsmål vedr. Kredinor ?

Her kan du læse deres FAQ

Kontakt

Har du spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte os. Du kan sende en mail til eller ringe i vores åbningstid på tlf. 48 40 41 00 tast 1 for kundeservice.

 

Hvad er uvedkommende vand?

Uvedkommende vand er blandt andet:

  • Indsivende grundvand på grund af utætte kloakker
  • Regnvand der fejlagtigt er tilsluttet spildevandskloakken
  • Drænvand tilsluttet spildevandssystemer

Uvedkommende vand giver problemer på to måder. Dels øger det forureningen af vores vandløb, fordi kloaknettet ikke er gearet til at håndtere så meget vand, og spildevandet derfor vil løbe ovenud af kloakkerne. Dels øger det omkostningerne på renseanlægget, da de store vandmængder er dyre at rense og pumpe og skaber problemer i kloaksystemet andre steder. Derfor arbejder Gribvand Spildevand A/S på at nedbringe mængden af uvedkommende vand.

Copyright og rettigheder © 2014    Disclaimer    Cookie-politik

www.gribvand.dk bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere og giver info om, hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. www.gribvand.dk bruger primært cookies til trafikmåling, login og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om cookies på www.gribvand.dk her --